Tidpunkten

Turneringen spelas på lördag den 26. mars i Mariehamn, Baltichallen. Ta med coronapass eller negativ result på coronatest 72h.


Logi

Hotell Adlon (Hamngatan 7, Mariehamn 22100)
Tlfn: +358 18 14130 e-post: info@parkalandia.com

Lagen bokar själv sina hotellrum (+358 18 27000 / Fibban.Lundqvist@vikingline.com). Ge "koden" Nordic Open 2022. Man bokar först och främst dubbelrum med en extra säng. Meddela gärna också ankomsttiden.

Boka rummen senast den 27.022.2022. 

Frukost serveras kl. 07.30-10.30.


Transport

Från och till hamnen (Viking Lines buss):

Ankomst: 26.3. kl. 1.30 Långnäs - Adlon (De som anländer med Baltic Princess och Viking Grace) (Tlfn till bussen:?)

Bokade platser:


Retur: 30.1. kl. 1.45  Adlon - Långnäs (De som avgår med Silja Galaxy och Amorella) (Tlfn till bussen: ? )

Bokade platser:
 

Hotellet - Baltichallen: tidtabellen uppdateras 

Till Baltichallen samt efterspelen tar vi oss med Finlands och Sveriges SSB:s minibussar. Lagledarna bör ta kontakt med transportkoordinatorn efter att de egna spelen har tagit slut, samt komma överens om transporten till efterspelen.

Transportkoordinator: Niklas Peltola (tlfn: +358 400 419 687)


Regler

Speltid 1 x 15 min. löpande tid (brons- och finalmatcher speltid 2 x 10 min). 1 timeout tillåten / match. Vid spelfördröjningsförsök stoppas tiden.

5 spelare + målvakt på plan

Utvisning 2 min. löpande tid

För seger 2 poäng, jämnt spel 1 poäng.

Vid jämna poäng i grundserien avgörs den slutliga placeringen enligt: 1. den interna matchens resultat, 2. Målskillnad, 3. Gjorda mål, 4. Lott

Vid oavgjort i kvalmatch:

-Fem minuters förlängning med golden goal regel.

- Straffslag. Tre straffar - varefter vid behov ett straffslag turvis med "sudden death" metod.

I turneringen följs Finlands Innebandyförbunds regler samt SSB:s allmänna turneringsregler som varje lagledare godkänt i samband med anmälning av lagen

En timeout kan tillämpas per match. Vid spelfödröjningsförsök stoppas tiden

Om någon avsiktligt skadar en annan spelare får man spelförbud för resten av turneringen.

Oatletiskt beteende (ropande/utskällning) är förbjudet. Första gången får man en varning och efter det får motståndaren ett straffskott.


OBS! Vi bara ett matchprotokoll per lag. Lagledaren ger matchprotokollet till rätt domare/sekretariat före varje match.

OBS! Behöver man byta spelare kan man göra det före det första spelet. Har man på grund av oförutsedda orsaker för få spelare under turneringen kan man låna spelare från spelarpoolen. Lagledaren kontaktar då SSB:s idrottsansvarige.

Spelare från laget som inte längre fortsätter att spela kan anmäla sig till spelarpool.


Café

ME Group café (soppalunch, kaffe, frukt) Har man någon specialkost måste man ta egen mat/mellanmål med sig. Om du vill minska förbrukning av engångsmuggar, ta en egen termos eller liknande med dig för kaffe.

Vi delar inte ut vattenflaskor - ta med din egen vattenflaska!

Förbrukning av alkoholdrycker i hallen är absolut förbjudet. Spelare eller personer i publiken som avnjuter alkohol avlägsnas direkt från området.


Omklädningsrumslista

1. Damer
2. 
3.
4.
5. 
6. 


Priser

De fyra bästa lagen tilldelas medaljer. Alla lag får även ett minnespris från turneringen.

Medaljerna och minnesprisen delas ut i Baltichallen. Övriga priser delas ut på efterspelen vars pristudelningsceremoni börjar klockan 20.00, dessa priser är:

  • Turneringens bästa spelare MVP
  • Bästa damspelare
  • Bästa målvakt
  • Bästa spelfördelare
  • ​Fair Play -lag
  • Alandia priset för bästa spelglädje


Efterspel

Bastu och pizza Hotell Adlon / Sportsbar.

Pizza: till specialpris -10%, mellanöl 4,50

Till efterspelen arrangeras shuttletransport.

Adlon har öppet till kl ??


Shuttle transport (Adlon - Baltichallen)

SHUTTLE TRANSPORT ADLON - BALTICHALLEN

08.15 
08.30 
08.45 
09.00 
09.15 
09.30 
09.45 
10.00 eller så fort som möjligt efter den föregående transporten 

Numret efter laget utrycker antalet personer som har anmälts för  transport vid given tid, laget bestämmer själv vem som åker. På detta sätt fyller vi bilarna och alla hinner till hallen i tid.


 

 

Anmälda lag

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  
  8.  
  9.  
  10.  
  11.  
  12.  

I samarbete med